Rozkład dnia

Ramowy Plan Dnia 3,4 latki

  Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach

 6:30 - 15:30

          Podstawa programowa realizowana jest w godzinach

8:00 - 13:00

 

    6.30 – 8.00  

  Schodzenie się dzieci.

Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.

 

 

8.00 – 8.45

Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych.

 

8.45 – 9.00

Przygotowanie do śniadania.

Porządkowanie sali, czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do posiłku.

 

9.00 – 9.30

Śniadanie.

Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków.

 

9.30 – 10.00

Zajęcia dydaktyczne.

Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych wynikających z przyjętego w danej placówce programu wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.

 

10.00 – 11.45

Samorzutna aktywność dzieci/spacery.

Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, gry układanki, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze.

 

 

11.45 – 12.00

Przygotowanie do obiadu.

Porządkowanie sali, czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do posiłku..

 

 

12.00 – 12.30

Obiad

Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków.

 

 

12.30 – 13.20

Odpoczynek poobiedni.

Słuchanie/oglądanie bajek, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy dowolne.

 

 

13.20 – 13.30

Przygotowanie do podwieczorku.

Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.

 

 

13.30 – 14.00

Podwieczorek

 

 

14.00 – 15.30

Ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci.

Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Udział w dodatkowych zajęciach, np. religia.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 września 2024 11:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Iwona Adamska
Ilość wyświetleń: 23
17 września 2024 11:52 (Iwona Adamska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)